Prišli ste pri pohľade na stav bankového účtu na to, že nastal čas šetriť? Ako legálne znížiť náklady v podnikaní? Prečítajte si naše nasledujúce rady a inšpirujte sa.
Minimalizácia prevádzkových nákladov
E-mailová komunikácia
Okrem šetrenia životného prostredia znížite aj náklady. Snažte sa komunikovať čo najviac elektronicky a vynechajte papierovú formu. Ušetríte papier, čas a taktiež aj poštovné.
Nákup použitého zariadenia
Kúpou zariadenia „z druhej ruky“ ušetríte značnú časť finančných nákladov. Sledujte aktívne rôzne bazáre a aukcie a nájdite si zaujímavý produkt, či už sa bude jednať o kúpu počítača alebo napríklad umývačky, je na vás.
Softvér zdarma
Získaním softvéru zdarma nemyslíme jeho nelegálne stiahnutie. Veľa výrobcov operačných systémov zahŕňa do svojej ponuky aj obmedzené verzie produktu a na vás je zvážiť, či je nutné zakúpenie plnej verzie alebo si vystačíte aj s obmedzenejšou.
Finančne nenáročná reklama
Prilákajte zákazníkov cenou
Netlačte zbytočne propagačné letáky s cenami. Vystavte si pred reštauráciu tabuľu, ktorú kreatívne ozdobte a napíšte na ňu tie najlepšie ceny, zľavy akcie. S pridaním milého vtipu alebo výroku zaujmete a prilákate stravníkov.
Pomoc od zákazníkov
Ak stravníkom ponúknete chutné jedlo, napíšu o reštaurácií skvelé hodnotenie. Nechajte im na to priestor a zabezpečte, aby mali možnosť vyjadrenia či už na vašej stránke alebo na facebookovom profile.
Znížte mzdové náklady
Zamestnanci na dohodu
Zamestnajte pracovníkov na základe dohody o vykonaní práce/pracovnej činnosti alebo dohody o brigádnickej práci študentov. Značné zníženie nákladov predstavuje odvodové zaťaženie, ktoré je podstatne nižšie v porovnaní so zamestnaním pracovníkov na trvalý pracovný pomer.
Zamestnanie absolventov
Absolventi u vás nadobudnú cenné pracovné skúsenosti a vy získate pracovníkov bez väčších nákladov.
Absolventská prax je spolufinancovaná z európskeho projektu zamestnanosť a sociálna inklúzia (kryje 85 % nákladov).
Využívajte internet
Online marketing
Komunikujte pravidelne prostredníctvom sociálnej siete so svojimi stravníkmi. Informujte ich o aktuálnych akciách, zľavách a pripravovaných udalostiach. Buďte aktívny, aby o vašej reštaurácii vedelo čo najviac ľudí.
Diskusia
Komunikujte so stravníkmi prostredníctvom diskusného fóra zverejneného na vašej stránke alebo na facebooku. Dovoľte im ohodnotiť vás a spravte si takto reklamu zadarmo.