5 najčastejších dôvodov straty zákazníka

 

1. Klamanie

Ak zákazníkovi nehovoríte o produkte alebo službe pravdu, klamete. To môže mať za následky, že sa k vám už zákazník nevráti a dokonca vás môže zažalovať. Uvádzanie nepravdivých informácií pomôže krátkodobým ziskom, avšak v konečnom dôsledku budete stratový.

 

2. Nezáujem

Informovanosť o produktoch by mala byť samozrejmosťou, aby sa nestalo, že zákazník vie o výrobku viac ako vy. Ak od vás požaduje konkrétnu informáciu a vy si musíte odbehnúť po príručku, môže sa stať, že ak sa vrátite, zákazník tam už nebude. Rovnako platí aj dôkladná informovanosť čašníkov ohľadom ponuky menu a ich pohotová reakcia, ktorá je veľmi dôležitá.

 

3. Samoľúbosť

Samoľúba firma je taká, ktorá je istá, že nemusí spraviť nič nové pre zákazníka a tí budú aj tak prichádzať. Samoľúbosť znamená neučiť sa z chýb alebo učiť sa pomaly. Vo vysoko konkurenčnom svete, zákazníci potrebujú rýchlu odozvu, nie pomalú alebo vôbec neexistujúcu.

 

4. Povýšenosť

Jednou z najväčších chýb dlho existujúcich firiem je fakt, že nepochybujú o svojej bezchybnosti. Zákazníci sa môžu sťažovať, že sa im nedostáva rovnaká pozornosť ako v minulosti, a to môže mať na svedomí ich prechod ku konkurencii.

 

5. Letargia

Letargia vyplýva z demotivovaného personálu a v ich ignorancii, povýšenosti a arogancii. Letargia znamená "nestaráme sa o teba". Nezáujem o zákazníka môže spôsobiť ich stratu.

 

Zdroj:http://www.ibispartner.sk/sk/zakaznicky-fokus-a-predaj/206-viete-co-chce-zakaznik

Zákaznícka zóna

Koľko ušetríte?

Na našej stránke používame Cookies. Slúžia na skvalitnenie služieb a štatistiky návštevnosti.