Polievka so sebou? Novinka v Košiciach

V rámci rubriky o úspešných nápadoch, gastro prevádzkach a inováciách vám prinášame rozhovor s Nataliou, ktorá spolu so svojim manželom Sergiim založila unikátnu prevádzku Soupculture v Košiciach.
 

Sergii a Natalia pred svojou prevádzkou na Hviezdoslavova 4, Košice



Mlady pár priniesol do Košíc skvelú možnosť rýchleho občerstvenia v podobe takeaway polievok.

Soupculture sídli blízko centra mesta na Hviezdoslavovej 4 v Košiciach, kde máte každý deň možnosť výberu zo štyroch druhov polievok. Polievky sú krémové, určené na pitie a ponúkajú skvelú alternatívu zdravého obeda, či večere. Unikátnosťou je nielen samotná zdravá, chutná a domáca polievka, ale taktiež jedlý chrumkavý pohár, v ktorom je polievka podávaná. Poháre sa pečú priamo na prevádzke, pred zákazníkom. Na výber sú dva druhy: celozrnný s čiernym korením a kurkumový z pšeničnej múky.

 

1. Ako vznikalo vaše podnikanie? Čo bolo pre vás inšpiráciou? Prečo ste sa rozhodli práve pre takýto typ prevádzky?

S manželom sme obaja hudobníci a v Košiciach nám chýbala istá prevádzka rýchleho občerstvenia. Stále si môžeš zobrať nejaké jedlo so sebou, no keď si chceš dať niečo zdravšie, šalát, alebo polievku, tak si musíš ísť sadnúť do reštaurácie. Zo začiatku sme nemali žiadnu prvotnú myšlienku, ale naši kolegovia z Ukrajiny vymysleli špeciálny stroj, ktorý pečie poháriky a tak sme si povedali, že to treba urobiť aj v Košiciach.

Interiér Soupculture so strojom na výrobu jedlých pohárikov.
 

2. Čo považujete za vaše najsilnejšie stránky? Čím je prevádzka výnimočná?

Samotní zákazníci nás postupne informujú o tom, v čom spočíva naša výnimočnosť.

Naše polievky sú vhodné aj pre vegetariánov, taktiež pre vegánov. Chodí k nám aj veľa ľudí, ktorí majú problém s laktózou. Polievky sú bez mäsa, niektoré druhy bez mlieka. Ani jedna z polievok nie je zahusťovaná múkou. Ak si chcete polievku nechať na neskôr, vieme vám ju zabaliť ešte do eko kelímku, v ktorom zároveň podávame polievky aj ľuďom s intoleranciou na lepok. Naším cieľom je viesť prevádzku ekologicky.

 

 

3. Aké bolo vaše podnikanie na začiatku? Ako ste začínali?

Už od začiatku sa nám darilo dobre. Je vidieť, že sa u nás ľuďom páči. Prichádzajú k nám nielen za zdravou polievkou, ale aj za zážitkom.

4. Ako dlho je prevádzka otvorená?

Máme otvorené už tretí mesiac. Prevádzku sme otvorili 12. júna 2017.

5. Ako ste sa rozhodli pre danú lokalitu?

Zo začiatku bolo náročnejšie nájsť vhodný priestor, ktorý by spĺňal všetky legislatívne požiadavky o množstve skladov a veľkosti kuchyne. Premýšľali sme nad priestormi Hlavnej ulice, nakoľko je to atraktívne, o to ťažšie sa však konkrétny priestor hľadá. Boli sme rozhodnutí prevádzku otvoriť v čo najbližšej dobe, tak sme zvolili túto lokalitu. Priestory sme našli cez inzerát.

6. Koľko ľudí stojí za prácou Soupculture?

Na prevádzke sme spolu s manželom, máme jedného kuchára a dvoch zamestnancov.

7. Akým spôsobom si získavate zákazníkov?

Spolu s Košice: Dnes sme vyhlásili súťaž o najlepšiu polievku, ktorú sme spolu s výhercom uvarili priamo u nás. Vyhrala ju veľmi špecifická, hrášková polievka s mandľami a mandľovým maslom. Neskôr o nás televízia natočila reportáž, vďaka ktorej sa ľudia dozvedeli, ako to vlastne robíme. Napísalo sa o nás už aj niekoľko článkov. Najlepšou reklamou však býva spokojný zákazník.

8. Čo plánujete najbližšie pre vašich zákazníkov? Máte v ponuke aj rôzne sezónne polievky. Aktuálne hokkaidó.

Máme viacero druhov polievok, ktoré sa obmieňajú. Jedna z aktuálnych je aj mrkvovo - pomarančová, ktorú si zákazníci veľmi pochvaľujú. Máme nápady aj so zavedením šalátov do našej ponuky.  Prvoradé je pre nás počúvať ľudí. Počúvať, čo chcú a čo potrebujú. Ich potrebám sa snažíme prispôsobiť aj ponuku. Napríklad zo začiatku sme mali otvárací čas do 17tej hodiny. Veľa zákazníkov nás však oslovilo s prosbou o predĺženie prevádzkovej doby do 19tej. Pri takýchto ohlasoch sa oplatí zákazníkom vyhovieť, preto sme tento podnet radi prijali.


Hokkaidó polievka v jedlom poháriku

 

9. Čo by ste poradili budúcim podnikateľom? Máte nejaké motto v podnikaní?

Ani neviem :-) Našu prácu robíme s dobrým pocitom. V polievke nie je nič skryté, žiadne konzervanty, ani nič podobné. Pre nás to nie je polievka, ale liek. Verím, že keď niečo robíš s dobrým pocitom a s láskou pre zákazníkov, tak sa ti to aj vráti.

10. Aký je váš názor na aktuálnu gastro situáciu v Košiciach?

V Košiciach je mnoho zaujímavých prevádzok. Dalo by sa povedať, že máme rozmanitú konkurenciu, no ja sama ich ako konkurenciu v zmysle "súpera" nevnímam. Je to život mesta. To je krása Košíc.

 

Okrem zdravých a chutných polievok sú na prevádzke v ponuke aj tabuľkové čokolády Forra v siedmych nezameniteľných príchutiach podľa vlastného receptu a limonády mellos, vyrábané remeselne, bez umelých prísad, len za použitia kvalitných prírodných surovín, čo nechá vyniknúť ich skutočnej chuti. Všetko z ponúkaných produktov má košického výrobcu a musí byť vysokej kvality. V budúcnosti plánujú Natalia a Sergii hľadať aj iných lokálnych výrobcov so zaujímavými produktmi.  




Tabuľkové čokolády Forra a limonády mellos

 

Autor: Martina Ráczová
 

Zákaznícka zóna

Koľko ušetríte?

Na našej stránke používame Cookies. Slúžia na skvalitnenie služieb a štatistiky návštevnosti.